مقالات آموزشی

  • ۰
  • ۰

روش رفرنس دهی MLA

ین روش بیشتر برای مقالات، کتاب‌ها، ژورنال‌ها و … در رشته‌های علوم انسانی کاربرد دارد. در روش رفرنس دهی MLA اسم نویسنده یا مولف همراه با شماره صفحه درون پرانتز در داخل متن استفاده می‌شود و در انتها نیز منبع کامل در پایان مقاله یا کتاب خواهد آمد. انجمن زبان آمریکا این شیوه را تدوین کرده است. در زمانی که نیاز است نقل قول مستقیم از اشخاص درون متن به وفور دیده شود، روش رفرنس دهی MLA بهترین گزینه برای انتخاب است.

در این مقاله از فری تز با ما همراه باشید تا به آموزش روش رفرنس دهی MLA بپردازیم.

 

رفرنس دهی MLA در کتاب‌ها

نام و نام خانوادگی مولف و ویراستار را آورده و نقطه بگذارید. سپس باید عنوان کتاب را به صورت ایتالیک نوشته و نقطه بگذارید. در مرحله بعد اگر کتاب مترجم، مولف یا ویراستار دارد باید نام او را ذکر کنید و در انتها نیز اسم ناشر کتاب، مکان نشر و تاریخ نشر را بیاورید.

 

رفرنس دهی MLA در مقالات

نام کامل مولف را آورده و نقطه بگذارید. سپس عنوان مقاله را در گیومه نوشته و در انتها نقطه بگذارید. در مرحله بعد نام نشریه را به صورت ایتالیک بنویسید. سپس تاریخ انتشار را آورده و دو نقطه بگذارید و بعد از آن شماره صفحه مورد نظر را ذکر کنید.

 

رفرنس دهی MLA در پایان نامه و رساله‌ها

نام کامل نویسنده پایان نامه را نوشته و به دنبال آن نقطه بگذارید. در داخل گیومه عنوان پایان نامه یا رساله را آورده و نقطه بگذارید. سپس اطلاعات مربوط به دانشگاه و تاریخ دفاع را بنویسید.

 

رفرنس دهی MLA در اسناد الکترونیکی

نام نویسنده یا گردآورنده مطلب را بنویسید. اگر نام نویسنده مشخص نبود عنوان مطلب را بنویسید و سپس نقطه بگذارید. سپس به ترتیب نام منبع، تاریخ انتشار، شماره صفحه و … را بیاورید و نقطه بگذارید. در مرحله بعد نام شرکت یا سازمان دارنده وب سایت را بیاورید و در انتها نیز باید تاریخ دسترسی به سایت و ایمیل را ذکر کنید.

 

 

امیدواریم این مقاله مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد و به خوبی با شیوه رفرنس دهی MLA در منابع مختلف آشنا شده باشید.

  • ۹۸/۰۲/۰۶
  • معصومه جهانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی