مقالات آموزشی

  • ۰
  • ۰

مهندسی عمران، داشنجویان را با زیرساخت ها، از برنامه ریزی برای طراحی گرفته تا ساخت و ساز، بهره برداری و نگهداری آشنا می سازد. این رشته همچنین به مطالعه بهبود زیرساخت های موجود می پردازد. این رشته مطالعه علوم پایه همچون ریاضیات، فیزیک، شیمی، علم مواد و همچنین طراحی را در بر می گیرد. کاربردهای این رشته می توان در فعالیت هایی همچون ارزیابی ساختمان، مشاور مهندسی عمران، مهندس شهرداری، مهندس طراح، مهندس سایت، مهندس سازه، مهندس آب مشاهده نمود. گروه تحقیقاتی طلوع با به کارگیری اساتید مجرب، متعهد و متخصص خدمات مشاوره و آموزش مهندسی عمران را با بالاترین کیفیت ارائه می دهد.

گرایش های مختلف رشته مهندسی عمران

رشته مهندسی عمران دارای گرایش های مختلفی می باشد که در ادامه به آنها اشاره می شود:

سازه (Structural)

مهندسی سازه شاخه ای از مهندسی است که به طراحی و تجزیه و تحلیل ساختارهای مدنی، مکانیکی، هوا فضا و دریایی مربوط می شود. کاربرد این رشته در مهندسی سازه برای تعیین و طراحی چارچوب ساختمان ها، خطوط لوله و پل ها است تا بتوانند وزن خود را حفظ و مقاومت کنند.

زلزله (Earthquake)

ژئوتکنیک (Geotechnics)

راه و ترابری (Road and transportation)

مدیریت منابع آب (Water resources management)

برنامه مدیریت منابع آب  دانشجویان را آماده می کند تا با پیچیدگی های مدیریت این منابع طبیعی حیاتی آشنا شوند.

آب و سازههای هیدرولیکی (Water and hydraulic structures)

سواحل، بنادر و سازه های دریایی (Beaches, ports and marine structures)

حمل و نقل (transportation)

مدیریت ساخت (Construction management)

محیط زیست (Environment)

ساختمان های هوشمند (Smart buildings)

مهندسی خطوط راه آهن (Railroad engineering)

این رشته از مهندسی به شما می آموزد که چگونه عناصر راه آهن و ماشین های ریلی را طراحی کنید. دانشجویان این رشته در مورد نیاز عملی عملیات یک قطار و یا ماشین های ریلی آموزش می بینند. دانشجویان همچنین مطالعاتی در زمینه های تجهیزات، عملیات و ایمنی ماشین ها و مسیرهای ریلی خواهند داشت. از کاربردهای این رشته می توان در مدیریت پروژه، عملیات، ساخت و نگه داری ماشین های ریلی، طراحی و توسعه استانداردها در این زمینه اشاره نمود.

مهندسی پدافند غیرعامل (Inactive Defense Engineering)

مهندسی پدافند، بر توسعه و تولید تکنولوژی تمرکز دارد که برای اطمینان از امنیت ملی و حفظ ثبات دولت ها و ملل در سراسر جهان استفاده می شود. از کاربردهای آن می توان به  طراحی یک هواپیمای بدون سرنشین (UAV)، انجام تعمیرات نرم افزار، سرورهای امن نظامی و نظارت بر کیفیت و روش بهبود اشاره نمود.

سازه های دفاعی (Defense structures)

طراحی (Design)

پایان نامه مهندسی عمراندرس های مربوط به رشته مهندسی عمران

درس های این رشته در طول تحصیل:

دروس مشترک در گرایش های مختلف مهندسی عمران:

ریاضیات عمومی، فیزیک عمومی، برنامه نویسی کامپیوتر، آمار و احتمالات مهندسی، محاسبات عددی، استاتیک، دینامیک، مقاومت مصالح، مکانیک خاک، زمین شناسی مهندسی، متره و برآورد پروژه.

دروس تخصصی مهندسی عمران:

تکنولوژی بین، تحلیل سازه، بارگذاری، مهندسی پی، سازه های بتنی، سازه های فولادی، روش‌های  اجرایی ساختمان، مکانیک سیالات، هیدرولیک، هیدرولوژی مهندسی، رسم فنی و نقشه کشی ساختمان، نقشه برداری و عملیات، مهندسی آب و فاضلاب، بناهای آبی، اصول و مبانی معماری و شهرسازی، پروژه سازه‌های فولادی، روش های خرابی ساختمان، راه سازی و پروژه، روسازی، مهندسی ترابری، راه آهن، مهندسی ترافیک.

دروس تخصصی گرایش عمران- آب:

تکنولوژی، تحلیل سازه، بارگذاری، مهندسی پی، سازه‌های بتنی، سازه‌های فولادی، روش‌های اجرایی ساختمان، مکانیک سیالات، هیدرو لیک، هیدرولوژی مهندسی، رسم فنی و نقشه کشی ساختمان، نقشه برداری و عملیات اجرایی، مهندسی آب و فاضلاب و بناهای آبی، شیمی عمومی، هواشناسی، مهندسی سیستم، ماشین های آبی و ایستگاه های پمپاژ، شیمی میکروبیولوژی آب، فرایند تصفیه، مقدمه ای بر بهداشت محیط.

نرم افزارهای رشته مهندسی عمران

برخی از نرم افزارهای این رشته عبارتنداز: نرم‌افزار STAAD.Pro، نرم افزارFLAC 3D، نرم افزار geostudio، نرم افزار Tekla Structures، نرم‌افزار ETABS ، نرم‌افزار SAP ، نرم افزار نرم‌افزار  SAFE و…

منبع: طلوع

  • ۹۷/۱۱/۰۶
  • معصومه جهانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی